Regulamin studia fotograficznego "Fly Studio"
Regulamin Studia Fotograficznego
FLY STUDIO photo, video & photoschool
[aktualizacja 09.01.2025]
Rozdział 1. Postanowienia ogólne
1.1. Niniejszy Regulamin określa warunki wynajmu studia fotograficznego
FLY STUDIO photo, video & photoschool, zlokalizowanego pod adresem
ul. Swojczycka 69, 51-501 Wrocław, 1p, oraz FLY STUDIO photo, video & photoschool, zlokalizowanego pod adresem, pl. Staszica 24, Wrocław, parter.
NIP: 8322081646,
1.2. Wynajmującym są Zoriana Serpińska – Nestorowicz/Konrad Nestorowicz, zwani dalej „Wynajmującym”.
1.3. Najemcą jest każda osoba fizyczna lub prawna korzystająca z usług wynajmu studia, zwana dalej „Najemcą”.
Rozdział 2. Przedmiot umowy
2.1. Przedmiotem umowy jest wynajem studia fotograficznego:
- LIGHT ROOM 100m2
- SKY ROOM 65m2
- NEST ROOM (pl. Staszica 24, Wrocław)
wraz z wyposażeniem, na czas określony w rezerwacji.
2.2. Wyposażenie studia obejmuje:
- lista sprzętu fotograficznego wraz z pełnym opisem znajduje się na stronie: https://www.flystudio.com.pl/sprzet/
2.3. Studio fotograficzne może być wynajmowane również do innych celów takich jak warsztaty, szkolenia, spotkania, plany filmowe i inne eventy ustalone indywidualnie. W tym celu należy zwrócić się mailowo do Wynajmującego: zserpinska@gmail.com
Rozdział 3. Rezerwacja i płatności
3.1. Rezerwacji studia można dokonać poprzez system rezerwacji online dostępny na stronie internetowej https://www.flystudio.com.pl/rezerwacja/.
3.2. Przy rezerwacji online obowiązuje płatność online za pomocą [PayU, Przelewy24].
3.3. W przypadku rezerwacji dokonanej w inny sposób (np. telefonicznie, mailowo) płatność następuje wyłącznie gotówką w siedzibie studia po odliczeniu kwoty. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne pomyłki po stronie Najemcy w przekazywanych informacjach o dacie i godzinie wynajmu studia.
3.4. Potwierdzeniem rezerwacji jest wiadomość e-mail wysłana przez Wynajmującego.
Rozdział 4. Warunki wynajmu
4.1. Czas wynajmu to 60 min zegarowych liczony jest od godziny rozpoczęcia do godziny zakończenia, zgodnie z rezerwacją, przy czym rzeczywisty czas wynajmu to 55 min (z czego 5 min przeznaczone jest dla administratora na pomoc w uporządkowaniu studia dla kolejnego Najemcy). Sale nie są wynajmowane na mniej niż 60 min. Ostatnie 5 min wynajmu, to czas na uporządkowanie studia i opuszczenie planu przed zakończeniem pełnej godziny zegarowej.
4.2. Zgodnie z Art. 106b ust. 5 ustawy o VAT: „Faktura może nie zawierać w przypadku gdy kwota należności ogółem nie przekracza kwoty 450 zł albo kwoty 100 euro, jeżeli kwota ta określona jest w euro – danych określonych w ust. 1 pkt 3 dotyczących nabywcy i danych określonych w ust. 1 pkt 8, 9 i 11-14, pod warunkiem że zawiera dane pozwalające określić dla poszczególnych stawek podatku kwotę podatku.” Paragon z NIP wystawiany jest w dniu wynajmu na życzenie Najemcy.
4.3. Przed wejściem na plan zdjęciowy wymagana jest zmiana obuwia. W studio dostępne jest obuwie zastępcze z białą podeszwą.
4.4. Najemca zobowiązany jest do zwrócenia studia w stanie nienaruszonym. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń lub zabrudzeń przez Wynajmującego, Najemca zobowiązany jest do pokrycia kosztów naprawy lub wymiany. Koszt sprzątania lub naprawy wyceniany jest proporcjonalnie do zaistniałych sytuacji, lecz nie mniej niż 40 zł.
4.5. W studiu obowiązuje absolutny zakaz palenia [w tym papierosów elektronicznych i jednorazowych], spożywania napojów, alkoholu i posiłków oraz wprowadzania zwierząt bez wcześniejszej zgody Wynajmującego.
4.6. W przypadku wprowadzenia zwierząt do studia pobierana jest kaucja zwrotna w kwocie 100 zł w gotówce. Najemca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone przez zwierzę. Zwierzęta bezwzględnie nie mogą korzystać z wyposażenia studia; sofa, kanapa, łóżko, krzesła.
4.7. Najemca ponosi odpowiedzialność materialną za wszelkie szkody wyrządzone przez siebie lub osoby trzecie przebywające w studiu podczas wynajmu.
4.8. Wynajem studia przeznaczony jest dla maksymalnie 10 osób. Za każdą dodatkową osobę pobierana jest opłata w wysokości 10 zł, płatne gotówką w dniu wynajmu.
4.9. W celu zapewniania bezpieczeństwa, studio jest monitorowane przez telewizję przemysłową.
5.0. Administracja studia nie może gwarantować ciszy i czystości dźwięku podczas nagrań wideo w czasie wynajmu studia.
5.1. Administrator ma prawo nie dopuścić do wejścia na plan osoby co do której zachodzi podejrzenie bycia pod wpływem alkoholu lub innych substancji psychoaktywnych.
5.2. Zabrania się przede wszystkim:
- niszczenia tła fotograficznego (przebijanie, brudzenie, zalewanie),
- wbijania w ściany gwoździ, wkręcania śrub lub innych elementów mocujących,
- używania w studio materiałów i środków łatwopalnych lub wydzielających szkodliwe opary,
- używania lub stosowania preparatów wydzielających nieprzyjemne zapachy,
- wynoszenia przedmiotów stanowiących wyposażenie studia poza jego obręb.
5.3. Administrator studia na wcześniejszą prośbę Najemcy może przygotować plan (oświetlenie, organizacja planu zdjęciowego), z zaznaczeniem, że nie jest to usługa obligatoryjna względem Najemcy.
5.4. Na prośbę Najemcy możliwe jest przechowywanie rzeczy w dniu wynajmu z zaznaczeniem, że koszt przechowania do 55 min wynosi 50 zł brutto.
5.5. Administrator może wyrazić zgodę na przedłużenie wynajmu sali w zależności od aktualnej sytuacji w studio. Administrator może wydłużyć godzinę rezerwacji o kolejne 60 min tylko w przypadku, gdy następna godzina po czasie wynajmu nie już zarezerwowana przez kolejnego Najemcę. Przedłużenie wynajmu następuje w pełnych godzinach zegarowych, tj. 60 min. Administrator nie wyraża zgody na rezerwacje cząstkowe sali, np. 30 min.
5.6. Wynajem stanowiska make-up wliczony jest w rezerwację sali na minimum 60 min. Najemca w czasie składania rezerwacji powinien samodzielnie zarezerwować stanowisko makeup na minimum 60 min przed planowanym wynajmem. W czasie składania zamówienia rezerwacji w systemie online Najemca dokonuje rezerwacji dodatkowej usługi stanowiska make-up za pośrednictwem strony: https://www.flystudio.com.pl/rezerwacja/ Za każdą kolejną godzinę naliczana jest dodatkowa opłata w wysokości 40 zł brutto płatne gotówką w dniu wynajmu sali.
Rozdział 5. Odpowiedzialność
5.1. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy osobiste pozostawione przez Najemcę na terenie studia. Rzeczy po upływie 30 dni kalendarzowych zostają poddane utylizacji. Wynajmujący w tym czasie podejmie próbę minimum jednorazowego komunikatu w serwisie społecznościowym (Instagram) o konieczności odebrania przez Najemcę swoich rzeczy.
5.2. Wynajmujący zastrzega sobie prawo do przerwania wynajmu w przypadku naruszenia przez Najemcę postanowień niniejszego Regulaminu.
5.3. W przypadku wystąpienia zdarzeń losowych lub sytuacji nadzwyczajnych, takich jak: awaria prądu, pożar, zalanie, uszkodzenie sprzętu fotograficznego, lub innych elementów wyposażenia studia, które uniemożliwiają lub istotnie utrudniają korzystanie ze studia, Wynajmujący dołoży wszelkich starań, aby zaproponować Najemcy alternatywny termin wynajmu w możliwie najkrótszym czasie.
5.4. W przypadku, gdy wystąpienie zdarzenia losowego lub sytuacji nadzwyczajnej; np. ewakuacja, uniemożliwi pełną realizację umowy wynajmu, żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności.
5.5. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za ustawienie światła na planie, w szczególności światła błyskowego.
Rozdział 6. Ochrona danych osobowych
6.1. Dane osobowe Najemcy są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych.
6.2. Dane osobowe są przetwarzane w celu realizacji umowy wynajmu oraz w celach marketingowych za zgodą Najemcy.
Rozdział 7. Anulowanie i przeniesienie rezerwacji
7.1. Rezerwacja może zostać anulowana lub przełożona nie mniej niż 72 godziny przed rozpoczęciem czasu rezerwacji.
- mniej niż 72 godziny do czasu wynajmu pobierana jest opłata 50% od wartości wynajmu.
- w przypadku anulowania wynajmu na mniej niż 24h, pobierana jest 100% wartości wynajmu.
7.2. W przypadku anulowania rezerwacji zgodnie z powyższymi zasadami możliwy jest 100% zwrot kosztu rezerwacji.
7.3. Prośba o anulowanie rezerwacji musi być zgłoszona telefonicznie lub mailowo. Inne sposoby zgłaszania prośby o anulowanie rezerwacji nie są rozpatrywane. Wyjątek stanowi rezerwacja dokonana przez konto Instagram. Za zgodą Wynajmującego dopuszczalna jest forma anulowania lub przełożenia terminu wynajmu poprzez wiadomośc prywatną na koncie Instagram.
7.4. W przypadku nieprzestrzegania powyższych zasad i terminów anulowania rezerwacji, anulowanie rezerwacji nie jest możliwe.
7.5. Zmiana terminu rezerwacji jest dopuszczalna, opisana w punkcie 7.1. Wynajmujący dopuszcza możliwość jednorazowej zmiany terminu wynajmu z zastrzeżeniem, iż wynajem nie może przekraczać 21 dni od dnia pierwotnej daty rezerwacji studio.
7.6. Zwrot wykonuje się na rachunek pierwotny tj. na rachunek z którego był wykonany zakup/przelew ze strony kupującego.
7.8. Przeniesienie rezerwacji na inną godzinę i/lub dzień jest możliwe.
7.9. Przy zgłoszeniu konieczności przeniesienia rezerwacji przynajmniej 48 godzin przed początkiem rezerwacji przeniesienie możliwe w tym na inny dzień i inną godzinę. Administrator dołoży wszelkich starań, by móc wskazać możliwe najbliższy, inny, termin wynajmu.
Rozdział 8. Zasady reklamacji
8.1. Reklamacja usługi zakupionej we FLY STUDIO może zostać złożona mailowy. Składając Reklamację, Najemca jest zobowiązany:
1) podać imię, nazwisko lub nazwę, adres korespondencyjny lub adres e-mail, służący do korespondencji w toku Postępowania reklamacyjnego,
2) podać przyczynę Reklamacji i szczegółowo ją opisać.
3) dołączyć dokument lub dokumenty, których reklamacja dotyczy (np. dowód zakupu, potwierdzenie opłaty z banku lub inny dokument potwierdzający opłatę)
8.2. Niepodanie przez Najemcę informacji, o których mowa w powyższym punkcie automatycznie nie uwzględnia Reklamacji.
8.3. Po otrzymaniu Reklamacji od Najemcy, Wynajmujący powiadomi niezwłocznie Najemcę o otrzymaniu Reklamacji, celem rozpatrzenia jej zasadności, o jej ewentualnych brakach i o oczekiwanym terminie jej rozpatrzenia.
8.4. Termin rozpatrzenia reklamacji to 7 dni roboczych od dnia złożenia reklamacji.
8.5. W zależności od przyczyny, rodzaju i innych okoliczności, skutkiem reklamacji może być:
- naprawa wad świadczonej usługi
- częściowy zwrot kosztów za usługę
- pełny zwrot kosztów za usługę
8.6. Najemca ma prawo do zgłoszenia rękojmi. Po zgłoszeniu reklamacji sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do wniosku oraz wydanie decyzji dotyczącej dalszych podejmowanych kroków – zwrotu towaru, kosztów lub naprawienia szkód.
Rozdział 9. Postanowienia końcowe
9.1. Niniejszy Regulamin obowiązuje od 1 grudnia 2024 roku i stanowi integralną część umowy najmu studia fotograficznego.
9.2. Najemca może, po wcześniejszym uprzedzeniu, zmienić zasady i warunki Regulaminu.
9.3. Wynajmujący rezerwując termin wynajmu w pełni akceptuje Regulamin oraz potwierdza, że zapoznał się z jego treścią.
9.4. Niniejszy regulamin stanowi integralną część umowy wynajmu.
9.5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego.
9.6. Wynajmujący zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu. O zmianach Najemca zostanie poinformowany drogą elektroniczną.